miércoles, 1 de junio de 2011

Nou consistori a La Ràpita

Després de 27 anys fora del meu poble, ara en farà 4 que hi vaig tornar. Es podria pensar que una estaria emocionada per poder participar mitjançant el seu vot en la millora del poble. Aquest però, no era el cas, ho haig de reconèixer. Sóc una de tants i tants milers d'indignats davant la branca política del país (i d'arreu, per què no). No, no, tranquils no començaré a relacionar totes i cadascuna de les reivindicacions que tants creiem necessàries i imprescindibles, no. Estimo el meu poble, i segurament per això vaig decidir anar a dir la meva el proppassat dia 22 de maig. Independentment que m'agradés o no l'escrutini dels vots, el poble va dir la seva, com ha de ser. Va dir la seva amb els seus vots (58,88% davant del 64,89% de 2007), sí, però també amb les seves abstencions (41,12% davant del 35,11% de 2007), vots nuls (1,64% davant del 0,65% de 2007) i vots en blanc (3,49% davant del 2,42% de 2007). Aquestes són les xifres, vosaltres feu la interpretació que calgui....

Vet aquí quadre comparatiu amb els resultats de les dues darreres eleccions.


2007     %2011        %
PSC-PM  737,24  423,03
CIU    422,58  630,16
ESQUERRA-AM     213,85  419,19
ICV-EAU-E  2   9,76  0  4,33
PP  1  8,61  212,37
UMDC  1  5,09 
EBIN  1   5,39
C'S   0  0,47 
PxC  0  2,03



Significatiu, io? El dia 22 de maig a La Ràpita vam deixar clar que volíem un canvi i, és més, que el canvi no estava atorgat majoritàriament a un únic partit (sota la meva modesta opinió política, millor així...les majories absolutes són perilloses, l'abús de poder es temptador).

Quina ha estat la meva sorpresa que ahir m'assabento que CIU ha pactat amb el PSC per obtenir l'alcaldia. Però el PSC no ha estat, juntament amb ICV els dos partits "castigats" pel poble? No ho entenc, és clar que potser la política no es lo meu. Crec que CIU s'ha equivocat completament amb aquesta coalició, i molt probablement li passarà factura en les properes eleccions.

Per què els polítics no escolten el poble? L'addicció del poder? no sé .... d'aquí a 4 anys hauran de canviar molt les coses perquè una servidora repeteixi la fita d'enguany.

Visca La Ràpita!!!!!!!!!!!!

3 comentarios:

  1. Si no governa en solitari qui té més vots, independentment de si ha obtingut o no la majoria, passa això dels pactes. És just? La democràcia també juga...

    ResponderEliminar
  2. IcV desapareix? mare de deu senyor, doncs si que deuen estar cabrejat... per fer politiques ecologistes o per no fer-les (no ho sé).

    I EBiN? què es? el PxC apropet.. si es que..

    ResponderEliminar
  3. @Luarna, sí sí que me semblen bé les coalicions, faltaria més, però en aquesta ocasió crec que no les han fet com calia, no sé...el temps dirà

    @Bororo és que ICV ho ha fet molt malament, ecologistes? Ja ja ja que me paaaaaartoooooo

    ResponderEliminar